Radio Pioma – szkolne radio marzeń | 🗞️ Przeczytasz w 30 sek.

Radio Pioma to nie tylko głos z głośników na przerwach. To również mikrofon dla młodych twórców, kanał wymiany opinii i przestrzeń ćwiczeń przed przyszłą karierą w mediach. W ZSP nr 2 udowodniono, że szkoła może być nie tylko miejscem nauki.

W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Piotrkowie Trybunalskim – znanym uczniom i mieszkańcom jako „Pioma” – zrealizowano projekt, który na trwałe wpisał się w życie szkoły. Wszystko zaczęło się od prostego pomysłu: by w czasie przerw na szkolnych korytarzach grała muzyka, a uczniowie mogli przekazywać ogłoszenia i prowadzić krótkie audycje. W ciągu kilku dni ten plan przerodził się w coś znacznie większego – narodziny Radia Pioma, czyli nowoczesnej szkolnej rozgłośni z ambicjami i profesjonalnym zapleczem.

Pierwsze informacje o projekcie pojawiły się 2 lutego 2017 roku. Wtedy to ogłoszono, że w szkole ruszył radiowęzeł, stworzony dzięki zdobytemu przez uczniów grantowi. Powstało specjalne pomieszczenie, w którym młodzież zaczęła pełnić dyżury, emitować muzykę i przekazywać wiadomości – wszystko po to, by urozmaicić codzienność szkolną. Radiowęzeł działał już od kilku dni, a cała inicjatywa spotkała się z dużym entuzjazmem zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. W tym samym czasie zaczęto mówić o stworzeniu klasy humanistycznej o profilu dziennikarskim, która miałaby korzystać z radia jako narzędzia do nauki praktycznej komunikacji.

Już trzy dni później, 5 lutego, światło dzienne ujrzały nowe szczegóły – projekt okazał się znacznie bardziej ambitny, niż początkowo się wydawało. Uczniowie nie poprzestali na radiowęźle. Dzięki grantowi w wysokości 12 tysięcy złotych, zdobytemu w ramach ogólnopolskiego programu „Bank Ambitnej Młodzieży”, rozpoczęto budowę pełnoprawnej, cyfrowej rozgłośni szkolnej. Tak powstało Radio Pioma – nowy etap tego samego projektu, ale już z profesjonalnym sprzętem i planami sięgającymi daleko poza mury szkoły.

Za pieniądze z grantu zakupiono mikrofony, słuchawki, rejestrator dźwięku, wzmacniacze, komputer z oprogramowaniem do obróbki audio, a także wysokiej jakości aparat fotograficzny. Dzięki temu uczniowie mogli nie tylko emitować muzykę w szkole, ale również nagrywać własne audycje i publikować je w internecie – na stronie internetowej.

W projekcie nie zabrakło miejsca dla uczniów o różnych zainteresowaniach – klasy humanistyczno-filmowe dostarczyły redaktorów i prowadzących, a technikum teleinformatyczne – specjalistów od kabli, dźwięku i montażu. Przemysław Wójtowicz i Szymon Kraś stworzyli sekcję techniczną, która zadbała o to, by całość działała bez zakłóceń. Młodzież podeszła do projektu z pełnym zaangażowaniem, traktując go nie jako szkolną zabawkę, lecz jako realne przygotowanie do zawodu dziennikarza, realizatora dźwięku czy montażysty.


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Polska nie jest w ruinie. Krajowy Plan Odbudowy – odbudowa czego? | 🗞️ Przeczytasz w 1 min.

Nadzieja umiera w sądzie | Przeczytasz w 30 sek.

YouTuberzy nagrywający wykroczenia drogowe przekraczają granice | 🗞️ Przeczytasz w 30 sek.